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Forum pour les questions techniques sur la génération des 993
voila tout est remonté !
apres avoir fait la geometrie quel plaisir:) c'est une nouvelle voiture:D
idem pour les freins on appui 1 cm et la voiture se plante dans le bitume !
pour les temoins de freins j'avais mis un des connecteurs sur un emplacement vide ! le trou est le meme ! (j'avais pas mes lunettes !)
merci pour vos conseils car je ne suis pas deçu de la suspension sport en pieces d'origine , que du bonheur !:):)
apres avoir fait la geometrie quel plaisir:) c'est une nouvelle voiture:D
idem pour les freins on appui 1 cm et la voiture se plante dans le bitume !
pour les temoins de freins j'avais mis un des connecteurs sur un emplacement vide ! le trou est le meme ! (j'avais pas mes lunettes !)
merci pour vos conseils car je ne suis pas deçu de la suspension sport en pieces d'origine , que du bonheur !:):)
Quelques infos complémentaire sur m033 et m030 , suite à un échange avec Carnewal.
Si cela peut aider :)
The M033 suspension was standard on most of the European 993C4S cars.
> The suspension that could be ordered optional was the M030 sport suspension.
>
> The M030 is firmer and sportier but not too harsh and comes with bigger
> stabilisers that reduce the roll during cornering and offer greater
> stability at higher speeds.
>
> Since the factory Monroe shocks wear out very fast, we suggest to use the
> Bilstein HD shocks as they will last a lot longer and offer more height
> adjustability as they have more threads than the standard shocks.
>
> The European price for our M030 retrofit kit for the 993C4S with Bilstein
> HD's of which the fronts have extra threads is 1335 Euro + 21%VAT.
> The shipping to France is included in this price
> This kit comes with 4 shocks, 4 M030 springs, oem stabilizer bars with
> rubber bushes and the drop links for the rear. No other parts are required.
>
Si cela peut aider :)
The M033 suspension was standard on most of the European 993C4S cars.
> The suspension that could be ordered optional was the M030 sport suspension.
>
> The M030 is firmer and sportier but not too harsh and comes with bigger
> stabilisers that reduce the roll during cornering and offer greater
> stability at higher speeds.
>
> Since the factory Monroe shocks wear out very fast, we suggest to use the
> Bilstein HD shocks as they will last a lot longer and offer more height
> adjustability as they have more threads than the standard shocks.
>
> The European price for our M030 retrofit kit for the 993C4S with Bilstein
> HD's of which the fronts have extra threads is 1335 Euro + 21%VAT.
> The shipping to France is included in this price
> This kit comes with 4 shocks, 4 M030 springs, oem stabilizer bars with
> rubber bushes and the drop links for the rear. No other parts are required.
>
Message original : Jean78
Quelques infos complémentaire sur m033 et m030 , suite à un échange avec Carnewal.
Si cela peut aider :)
The M033 suspension was standard on most of the European 993C4S cars.
> The suspension that could be ordered optional was the M030 sport suspension.
>
> The M030 is firmer and sportier but not too harsh and comes with bigger
> stabilisers that reduce the roll during cornering and offer greater
> stability at higher speeds.
>
> Since the factory Monroe shocks wear out very fast, we suggest to use the
> Bilstein HD shocks as they will last a lot longer and offer more height
> adjustability as they have more threads than the standard shocks.
>
> The European price for our M030 retrofit kit for the 993C4S with Bilstein
> HD's of which the fronts have extra threads is 1335 Euro + 21%VAT.
> The shipping to France is included in this price
> This kit comes with 4 shocks, 4 M030 springs, oem stabilizer bars with
> rubber bushes and the drop links for the rear. No other parts are required.
>
Info ou Intox pour vendre leur matos ???
Message original : carrera79
ca depend ce qu'on appelle vite ?
1an, 10 ans, ou 50000km; 20000km, ???
fred
c'etait des monroe et apres essais a sec 1 seul semblait defectueux a l'arriere en 12 ans de service
je sentais aux premiers tours de roue à froid un comportement bizare de la voiture et puis apres qq kms on s'habitue!!
maitenant je roule sur une bonne base:D
Message original : bilouzepour info mes amortisseurs etaient d'origine 147000 kmMessage original : carrera79
ca depend ce qu'on appelle vite ?
1an, 10 ans, ou 50000km; 20000km, ???
fred
c'etait des monroe et apres essais a sec 1 seul semblait defectueux a l'arriere en 12 ans de service
je sentais aux premiers tours de roue à froid un comportement bizare de la voiture et puis apres qq kms on s'habitue!!
maitenant je roule sur une bonne base:D