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Ce forum regroupe les discussions des modèles : Cayenne, Macan, Taycan, Panamera, hybrides, électriques
Stellantis And Tesla Hit Rock Bottom In CR’s Used Car Brand Reliability Rankings
In contrast, Toyota and Lexus cruised to the top of the Consumer Reports rankings for used cars from 2014-2019
https://www.carscoops.com/2024/09/stell ... ity-study/
To compile these reliability rankings, Consumer Reports scrutinized over 150,000 vehicles owned by its members, comparing the number of issues each model faced to the average for vehicles from 2014 to 2019. This process produced reliability scores for each brand, showcasing the best and worst in used car reliability. Only 26 brands made the cut, as the rest lacked sufficient data.
Lexus and Toyota were the most reliable used car brands by a wide margin, confirming their reputation among buyers. Steven Elek, CR’s program leader for auto data analytics, said that the two brands are known for their “conservative redesigns, incrementally improving their entire product line, rather than introducing many all-new systems”.
Mazda followed in third place, with Acura and Honda rounding out the Japanese automakers’ dominance in the top five. At the other end, Chrysler, Dodge, Tesla, Jeep and Ram had the worst reliability ratings. Interestingly, the worst-performing brands besides Tesla are owned by Stellantis, which suggest buyers should approach these models with caution—at least for those from the 2014-2019 model years.
In contrast, Toyota and Lexus cruised to the top of the Consumer Reports rankings for used cars from 2014-2019
https://www.carscoops.com/2024/09/stell ... ity-study/
To compile these reliability rankings, Consumer Reports scrutinized over 150,000 vehicles owned by its members, comparing the number of issues each model faced to the average for vehicles from 2014 to 2019. This process produced reliability scores for each brand, showcasing the best and worst in used car reliability. Only 26 brands made the cut, as the rest lacked sufficient data.
Lexus and Toyota were the most reliable used car brands by a wide margin, confirming their reputation among buyers. Steven Elek, CR’s program leader for auto data analytics, said that the two brands are known for their “conservative redesigns, incrementally improving their entire product line, rather than introducing many all-new systems”.
Mazda followed in third place, with Acura and Honda rounding out the Japanese automakers’ dominance in the top five. At the other end, Chrysler, Dodge, Tesla, Jeep and Ram had the worst reliability ratings. Interestingly, the worst-performing brands besides Tesla are owned by Stellantis, which suggest buyers should approach these models with caution—at least for those from the 2014-2019 model years.
Membre cotisant
n°5550




Voici 8 astuces que vous ne connaissez pas encore sur votre Tesla
:
https://www.numerama.com/vroom/1795234- ... tesla.html

https://www.numerama.com/vroom/1795234- ... tesla.html
bouchetault a écrit : Voici 8 astuces que vous ne connaissez pas encore sur votre Tesla:
https://www.numerama.com/vroom/1795234- ... tesla.html
Je confirme, ayant teste a plusieurs reprises

Membre cotisant
n°5550




philco a écrit : En voila une autre
https://www.msn.com/fr-fr/auto/actualit ... r-AA1pDtre


Membre cotisant
n°5550




Raph a écrit :bouchetault a écrit : Voici 8 astuces que vous ne connaissez pas encore sur votre Tesla:
https://www.numerama.com/vroom/1795234- ... tesla.html
Je confirme, ayant teste a plusieurs reprises![]()

pour moi c'est pour respecter la contrainte de durabilité de la batterie, rien d'autre (si vous saviez combien coûte le kWh de batterie !). En sous-déclarant, Tesla en garde sous le pied, et le client n'a pas l'impression de perdre en autonomie
Cette réserve disparait avec le temps
Cette réserve disparait avec le temps
Membre cotisant
n°1406




VHPD a écrit :pour moi 800 Km c'est plutôt 7h (su autoroute) en comptant large, mais j'ai pas encore besoin de m'arrêter 3 fois pour faire pipigentleman69 a écrit : Bon, finalement nous sommes arrivés. 9h15 pour 800 kms.
Une pause de 20 min après 2h30 de route pour pause pipi et recharge à 80%,
Une pause déjeuner de 45 min avec recharge à 96% et une autre pause de 20 min pour café et pipi et recharge à 80%.
Arrivée avec 45%.
On a roulé à 130 gps.
Moins vite qu'un VT certes mais moins de fatigue.
Je pense qu'on a mis 30/40min de plus que d'habitude.
Plutôt cool au final et mon épouse est ravie, je roule moins vite et on s'arrête plus...
Comme quoi...![]()

Honnêtement, j'aurais miS 30/40 minutes de moins en thermique.