https://club911.net/viewtopic.php?t=161826
NLB a écrit : Tony Callas de Rennsport a une maitrise BOSCH et il est un spécialiste Porsche reconnu aux USA. Voilà son point de vue sur les 997 :
"I would stay away from the 2009 997-2 (997 facelift and version 2). The 997-2 engine appears and is quickly proving to be mechanically superior to both the M96’s and M97’s and is classified as the MA101 for the 3.8 liter and MA102 for the 3.6 liter. Eliminating the IMS and even one more timing chain, the engine is left with just the two camshaft timing chains simplifying the water cooled modern flat 6 engine design even further.
The reason I have reservations about the new MA101-MA102 engines is because of the Direct Fuel Injection (DFI). All manufacturers are having issues with DFI implementation. This is due to the fact that the fuel injector nozzle sprays directly into the combustion chamber (Cylinder and piston area) and not on the intake valve as with earlier models. Spraying fuel before and on the intake valves helps keep the intake valves cool and clean.
So in a nutshell, I would recommend purchasing the MY2006-2008 with the stronger IMS and engine upgrades when purchasing a 997."
NLB a écrit : C'est vrai que les 997 phase 2 et 991 phase 1 semblent être : "BULLET PROOF"
Mais je trouvais cet article quand même intéressant, vous commencez à me connaître un peu j'aime bien lorsqu'il y a débat sans polémiques bien sur
Vive la 911
NLB a écrit :Exact en fait toutes les 911 sont fiables et chaque génération a son petit point faible That's allChesmet a écrit :Le mec énonçait à juste titre qu'une telle nouveauté mécanique pouvait causer des problèmes déjà vus chez d'autres marques.NLB a écrit : C'est vrai que les 997 phase 2 et 991 phase 1 semblent être : "BULLET PROOF"
Mais je trouvais cet article quand même intéressant, vous commencez à me connaître un peu j'aime bien lorsqu'il y a débat sans polémiques bien sur
Vive la 911
Au final avec le temps on a vu qu'il n'y avait pas de quoi s'en faire![]()
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